Hoitomuodot

Klassinen hieronta

Klassisella hieronnalla on lukuisia positiivisia vaikutuksia, niin kehoon kuin mieleen ja vaikutukset huomaa jo ensimmäisen hoitokerran jälkeen. Työskentelyasennot joissa vietetään pitkiä aikoja työpäivän aikana, kuten esimerkiksi istuen tai seisten aiheuttaa usein kehoon vaivoja jotka ilmenee usein alaselän kipuiluna, päänsärkynä, kiputiloina niska- hartiaseudulla sekä puutumisena tai voimanpuutostiloina käsissä.

Hieronta

Tyypillisiä vaivojaPäänsärky, Niska- hartiaseudun kiputilat, Käsien puutuminen ja alaselän kipuilu

varaa aika

Tyypillisimpiin vaivoihin voidaan hieronnalla vaikuttaa merkittävästi. Hieronnan vaikutuksesta johtuen hierotuilla alueilla aineenvaihdunta ja verenkierto vilkastuu sekä lihas rentoutuu, jolloin vaivat yleensä lievenee.

Päänsärky

Päänsärky voi johtua niska- hartiaseudun kireydestä. Huono työskentelyasento aiheuttaa pään työntymistä eteen, jolloin niska- hartiaseutu alkaa kirtistää ja tämä ilmenee päänsärkynä

Niska- hartiaseudun kiputilat

Niska- hartiaseudun kiputilat ilmenee yleensä siten, että hartiaseutua kivistää ja on tarvetta venytellä tai painaa jollakin hartioita. Pään kääntäminen ja taivuttelu sivuttain on vaivalloista ja usein näissä on liikevajaavaisuutta, eli pää ei vaan käänny.

Käsien puutuminen ja voimapuutokset

Herääminen öisin käden puutuneisuuteen sekä voimattomuuden tunne (ei jaksa puristaa) voi johtua lihaskireyksistä niska-hartiaseudulla tai rinnan yläosassa. Tällöin yleensä kiristyneet lihakset painavat käteen menevää hermoa. Hierojamme pystyy erottelemaan tämän tekemällä erinäisiä testejä.

Alaselän kipuilu

Huonot työskentelyasennot altistavat pidempään jatkuneina alaselän kipuilua. Hierojamme pystyvät erilaisilla testeillä määrittelemään mistä kipuilu johtuu sekä kohdentaa hieronnan juuri oikealle alueelle. Hieronnalla voidaan lievittää kiputiloja. Hieroja antaa tarvittaessa mukaan kotihoito-ohjeita.

Urheiluhieronta

Urheiluhieronta ja klassinen hieronta eivät eroa juurikaan toisistaan.
Molemmissa hoitomuodoissa käytetään samoja hierontaotteita mutta
urheiluhieronnassa syvennytään enemmän liikunnan näkökulmasta johtuviin
tarpeisiin.
Urheiluhieronta sopii esimerkiksi valmistautuessa urheilusuoritukseen
(maraton, crosstraining, hiihto, pyöräily tai jalkapallo-ottelu jne).
Samoin urheilusuorituksen jälkeen tapahtuvaan lihashuoltoon, jolloin
esimerkiksi urheilusuorituksesta palautuminen nopeutuu.

Urheiluhieronta hoitomuotona on lähinnä urheilijoille, aktiiviliikkujille sekä kuntoilijoille. Lue lisää URHEILIJAT-välilehdeltä.

Urheiluhieronnan merkitys

varaa aika

Harjoittelumäärien kasvaessa on kehon palautuminen ennen seuraavaa harjoitusta erittäin tärkeää. Yhdessä aktiiviliikkujien ja kuntoilijoiden kanssa hieroja laatii yksilöllisen hoitosuunnitelman, joka tukee harjoittelua sekä nopeuttaa kehon palautumista. Urheilijoiden ja valmentajien kanssa hieroja laatii hoitosuunnitelman joka tukee eri harjoittelukausien vaatimuksia.

Juoksija

Juoksijalle tyypillisiä ongelmia on jalkojen lihasten kireydet sekä niistä aiheutuva tukkoisuus tai penikka-taudin oireilua. Juoksulenkit voivat tuntua raskailta eikä aikaisempaan rentouteen ja aikoihin päästä. Hierojamme pystyvät auttamaan ja palautellaan jalat siihen kuntoon, että juoksuun palaa rentous ja keveys.

Kuntosaliharjoittelija

Tämän tyyppinen harjoittelu aiheuttaa yleensä harjoituksen jälkeistä kipuilua (DOMS), eli treenattuja paikkoja särkee ja aristaa seuraavana päivänä. Lihaskireydet aiheuttavat yleensä myös liikerajoituksia ja tästä johtuu yleensä myös voimantuottoreservin lasku. Urheiluhieronnalla voidaan nopeuttaa palautumista sekä useamman hoitokerran jälkeen myös liikerajoitukset alkavat häviämään.

Painilajit

Lajikohtainen rasitus keholle on hierojiemme tiedossa ja näihin vaivoihin pystymme hieronnalla vaikuttamaan.

Vacustyler- alipainehoito

Hoitomuotona turvallinen ja tehokas

Vacustyler- alipainehoito

Huono verenkierto jaloissa?

Varaa aika

Hoitomuoto auttaa diabeetikoita sekä muita heikosta ääreisverenkierrosta kärsiviä.

Levottomat jalat

Vacustyler-alipainehoidolla voidaan auttaa levottomista jaloista kärsiviä.

Diabeetikko

Diabetes mm. heikentää ääreisverenkiertoa jaloissa ja tähän vaivaan alipainehoito auttaa.

Paljon matkustavat

Ihmiset jotka lentomatkustavat paljon ovat löytäneet väsyneisiin ja turvonneisiin jalkoihin apua alipainehoidosta.