ÄITIYSLIIKUNTAVALMENNUS

Älä unohda liikettä!

Liikunnan tärkeyttä ei tule unohtaa raskaana ollessa eikä synnytyksen jälkeen. Raskausajan liikunnalla on erittäin paljon positiivisia vaikutuksia niin äitiin kuin lapseenkin. Raskauden jälkeen optimaaliseen palautumiseen ja kokonaisvaltaisen kuntoutumisen kannalta oikeanlainen liikunta on erittäin tärkeää. Äitiysliikuntavalmennus on suunniteltu autamaan äitejä selviämään raskauden eri jaksoista.

Liikunnalla on suuri merkitys fyysisen- ja henkisen hyvinvoinnin kannalta. Ihmisen perusaineenvaihdunnan kannalta on tärkeää, että kehoa kuormitetaan eri tavoin, jotta kehon puhdistuminen käynnistyy luonnollisesti sekä säännöllisin väliajoin. Näin myös lihasten kunto säilyy, kehittyy ja luutiheys pysyy yllä.

Säännöllisen liikunnan avulla voidaan ehkäistä monia ikäviä vaivoja -ja perussairauksia.

Erilaisten hormonien tuotannon sekä kokonaisvaltaisen hormonitoiminnan kannalta, niin naisilla kuin miehillä, liikunta on tärkeässä roolissa.

Suurella osalla äideistä väsymys painaa ja hormonitasojen vaihtelut aiheuttavat erinäisiä haasteita, joten tärkeää on saada tuotettua kehoon hyvänolonhormoneja ja äidille arkeen sellaisia asioita jotka tukevat päivittäistä jaksamista.

Äitiysliikuntavalmentaja auttaa, tukee ja opastaa tehokkaaseen ja turvalliseen kuntoutumiseen sekä liikkumiseen.

Äitiysvalmennus raskauden eri osa-alueilla

blocks-image-164 (Demo)
RASKAUTTA EDELTÄVÄ AIKA
Liikkuminen tiellä raskauteen tekee ihmeitä sinulle ja tulevalle lapsellesi.

Raskautta edeltävänä aikana valmennuksen tavoite on valmistaa äidin mieli ja keho raskausajalle sekä sen jälkeiseen elämään.

Säännöllinen harjoittelu saa äidin kehon parhaaseen vauvojen teko valmiuteen. Raskausaika on fyysisesti sekä henkisesti kuluttavaa aikaa. Vahvistamalla lihaksia äiti tulee selviämään raskausajasta huomattavasti mukavammin. Hyvä esimerkki tästä on sydänlihas, sydämmen on pumpattava raskauden aikana jopa 50 % enenmmän verta äidille ja kasvalle lapselle.

Harjoitusrutiinin aloittaminen ja aktiivisuus on iso liike oikeaan suuntaan, eteenkin kun yritää tulla raskaaksi. Liikunnalla on loppujen lopuksi valtava rooli yleiseen terveyteen ja hyvinvointiin. Liikunasta saa buustia hormoonituotantoon, lievitystä stressin sekä voimaa kehon kokonaisvaltaiseen valmistamiseen tulevaa raskautta varten.

Stressillä on lukuisten tutkimuksen mukaan merkittäviä haittavaikutuksia hormoonituotannolle. Säännöllinen liikunta auttaa äitiä nukkumaan paremmin ja laadukaalla unella on positiivisia vaikutuksia stressinhallintaan.

Terveelliset elämäntavat sekä terveellinen keho auttaa äitiä jaksamaan ennen raskautta, sen aikana sekä sen jälkeen. Ennaltaehkäise mahdollisia komplikaatioita pitämällä kehostasi huolta.

Äitiysvalmentajamme rakentaa tulevan äidin kykyjä, ominaisuuksia ja mieltymyksiä huomioiden oikeanlaisen treenikokonaisuuden jotta hän ja hänen keho on valmis tulevaan.
Äitiysvalmennus_1
RASKAUDEN AIKANA
Mitä aktiivisempi ja paremmassa kunnossa äiti on raskauden aikana, sitä helpompaa on sopeutua muuttuvaan kehonmuotoon ja painonnousuun. Se auttaa myös selviytymään synnytyksestä ja palaamaan hyvään kuntoon synnytyksen jälkeen.

Liikunta ei ole vauvalle vaarallista. On joitakin todisteita siitä, että aktiiviset naiset kokevat vähemmän todennäköisesti ongelmia myöhemmässä raskaudessa ja synnytyksessä.

Äitiysvalmentajamme kanssa saa tukea liikkumiseen samalla kun äiti oppii liikkumaan ja treenaamaan turvallisesti sekä tehokkaasti. Valmennuksen aikana saa myös neuvoa oikeanlaisesta ravinnosta.
blocks-image-45 (Demo)
SYNNYTYKSEN JÄLKEEN
Synnytyksen jälkeen alkaakin varsinaiset haasteet, miten palautua vajaassa vuodessa takaisin, fyysisiltä ominaisuuksilta, tasolle ennen synnytystä.

Liikunnalla on monia positiivisia vaikutuksia äidille myös synnytyksen jälkeen:

Se auttaa vahvistamaan ja säväyttämään vatsalihaksia.
Se lisää energiaa.
Se voi auttaa ehkäisemään synnytyksen jälkeistä masennusta.
Se edistää parempaa unta.
Se lievittää stressiä.
Se voi auttaa sinua menettämään ylimääräisen painon, jonka olet mahdollisesti saanut raskauden aikana.
NPC_Kira Garner_Valmentaja_1
MIHIN ÄITYSVALMENTAJAA TARVITAA SYNNYTYKSEN JÄLKEEN?
Äidin kokonaisvaltainen hyvinvointi ja jaksaminen synnytyksen jälkeen on psyykkinen ja fyysinen kokonaisuus. Ammattivalmentaja on asiakaansa tukena ja apuna. Oikeanlaisella harjoittelulla kaikki ovat tyytväsiä.

Kehon ja äidin optimaalinen kuntoutuminen synnytyksestä on moniosainen, muistetaan että jokainen on yksilö ja Nordic Physio Centerillä jokaista kohdellaan yksilönä, mm. näillä osa-alueilla moni tarvitsee asiantuntijan apua:

Lantion pohjan kuntoutus ja vahvistaminen
Voimaharjoittelun aloittaminen synnytyksen jälkeen
Juoksemisen aloittaminen synnytyksen jälkeen
Vatsalihasten erkauman kuntoutus
Sektio arven kuntoutus
Episiotomiasta palautuminen ja kuntoutus
Imetys ja treenaaminen
Imetys ja ravitsemus
Äitiysvalmentajasta on erityisesti hyötyä mikäli hän on seurannut äidin taivalta alusta alkaen. Tuntemalla äidin alusta alkaen on valmennuksien suunnittelu huomattavasti tehokkaampaa koska äidin henkilökohtaiset tarpeet sekä ominausuudet ovat jo tiedossa.

Valmentajasi

NPC_Kira Garner_Valmentaja_2
Kira Garner
Äitiysvalmentaja / Personal Trainer

Positiivinen ja pirteä, laajan kokemusrikkaan historian Personal Trainerina luonut voimaharjoitteluun ja toiminnalliseen harjoitteluun keskittyneenä, unohtamatta tärkeintä eli henkisen puolen hyvinvointia ja tukemista. Jokainen asiakkaani tekee minun päiväni ja minä toivon tekeväni yhtälailla heidän. Koen, että asiakkaan ja valmentajan  suhteen tulee olla hyvä, jotta toivottuihin tavoitteisiin päästään. Tärkeitä asioita ovat luottamus, avoimuus ja treenaamisen tulee olla myös hauskaa ja tietysti fyysisesti kuin henkisestikin palkitsevaa.

Koulutus

Äitiysliikuntavalmentaja

Äitiysliikunnan peruskoulutus

Äitiysliikunnan jatkokoulutus

Vatsalihasten erkaumakoulutus

Äitien ravinto-ohjaus koulutus

Lantiopohjan peruskoulutus

Hyvinvointivalmentaja / Wellness Coach

Personal Trainer

Kuntosalivalmentaja

Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto:

Lähihoitaja

 

itse äitinä olen käynyt läpi haasteellisen raskausajan, synnytyksen/sektion sekä haasteelliset vauva- ja taaperovuodet lapsen kanssa.

Äidiksi tuleminen on mitä ihanin asia ja elämän kestävän taipaleen aloitus. Tämä on yleensä naisen elämää fyysisesti ja henkisesti mullistava -ja muokkaava kokemus, joka usein kaipaa monissa aspekteissaan ulkopuolisten tahojen tukea ja apua.

Raskauteen valmistautuminen, raskausaika tai äkillisen raskausuutisen vastaanotto sekä synnytyksen jälkeiseen uuteen elämään sopeutuminen ja uuteen muokkautuneeseen kehoon totutteleminen vaatii usein aikaa, työtä ja tukea.  Kaikki tämä ei kaikilla meillä suju aina täysin ongelmitta, joka tuo uudistuneeseen arkeen vieläkin enemmän haasteita.

Asioiden kanssa ei tarvitse jäädä yksin.  Minä äitiysliikuntavalmentaja olen täällä juuri sinua varten. Tunteista kannattaa avoimesti puhua ja hakea rohkeasti tukea.

Minulta äitiysliikuntavalmentajana saat liikunnanohjausta, inhimillisen kanssa-äidin lämpimän -, ammattitaitoisen vertaistuen, tukea ja opastusta arjen haasteisiin sekä fyysisen että henkisen hyvinvoinnin ylläpitämiseen sekä kehittämiseen.

Hinnasto

Varaa aika ensitapaamiseen, suunnitellaan sinun matka yhdessä.

mountainpng-1.png
PT-Ensitapaaminen
Maksuton ja turvallinen ensitapaaminen ( Ei sitova)

Tapaamisen aikana pääset tutustumaan valmentajaan. Valmentaja kartoittaa tarpeesi tapaamisen yhteydessä.

Varaudu tapaamiseen treenivarusteilla.
blocks-image-129 (Demo)
PT-Starttipaketti
Starttipaketti 5 x 60 min

Mikäli et ole varma onko PT-palvelut sinulle voit kokeilla palveluitamme ilman isoa sitoutumista.

Kertamaksullinen Starttipaketti ilman sitoutumista.

499€
blocks-image-164 (Demo)
PT-Sopimus
TUOLSSA PIAN!

Kuukausittain veloitettava PT-sopimus.

Sopimuksen pituus 3-12 kk.

Treenaa 1-4 krt per vko valmentajan kanssa.