Naprapatia

Naprapaatti on kuntoutusalan ammattilainen, joka tutkii, hoitaa ja ennaltaehkäisee tuki- ja liikuntaelinvaivoja, kuten esimerkiksi selkä- ja niskakipua. Myös erilaiset urheiluvammat tai muiden kipujen sekä kolotuksien tutkiminen ja hoito kuuluvat naprapaatin toimenkuvaan.

Vastaanotolla pyritään selvittämään vaivasi syytä kattavan alkuhaastattelun avulla, sekä tekemällä tarvittavat testaukset niin ortopedisesti, neurologisesti kuin manuaalisestikin. Hoitosuunnitelma tehdään tehtyjen testien sekä tutkimusten perusteella.

Hoito sisältää yleensä nikamien ja nivelten mobilisaatiota tai manipulaatiota, pehmytkudoskäsittelyä ja harjoitusterapiaa.

Milloin kannattaa hakeutua naprapaatille?
Vaiva voi olla akuutti tai pitkään jatkunut. Erilaisia syitä hakeutua naprapaatin vastaanotolle ovat:

– Alaselän- ja lannerangan ongelmat

– Alaraajan ongelmat

– Rintarangan- ja lapojen alueen ongelmat

– Yläraajan- ja olkapään alueen ongelmat ja toimintahäiriöt

– Kaularangan ja niskan alueen ongelmat

– Leukanivelperäiset ja purentaongelmat

– Päänsärky ja huimaus

– Urheilu- ja rasitusvammat

Myös esimerkiksi avun tarve treenissä on pätevä syy saapua vastaanotolle.

Tarjous: Naprapaatti Ensikäynti 60 min 65€ (norm. 75€)

Ensikäynti 60min on yleensä paras tapa aloittaa, jolloin kartoitetaan hoidon tarvetta ja tutkitaan huolellisesti. Jos vaiva on jo ennakkoon tiedossa tai olet jo aiemmin käynyt, voi lyhyempikin aika riittää 30 – 45min. Jos taas haluat sisällyttää käyntiin myös treeniä, niin 90 min on paras vaihtoehto.

Ensikäynnin aikana kartoitetaan tarve ja suunnitellaan mahdollinen jatkohoitosuunnitelma.

Varaa aika tästä!

Step 1. Valitse “Service”

Sept 2. Paina “NEXT” ja valitse sopiva ajankohta

Missä?

Vastaanottoa pidetään Hernesaaren/Eiran toimipisteillä, toimipisteellä, jossa sijaitsee myös minisali sekä kehonkoostumusmittaus. Tarvittaessa Naprapaatti vierailee myös Lauttasaaren toimipisteellä.

NPC_Sasu_Toikka_Kuva_1
Sasu Toikka
Naprapaatti
Olen naprapaatti, pesäpalloilija ja akatemiavalmentaja. Valmistuin keväällä 2022 naprapaatiksi
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulusta Kotkasta. Opiskeluiden ohella pidin opiskelijavastaanottoa
niin Kouvolassa, kuin viime keväänä Helsingissä. Olen toiminut viimeiset 11 vuotta ammattiurheilijana pesäpallon parissa, jossa olen kohdannut lukuisia urheiluvammoja niin itsellä kuin muillakin. Juuri urheilun kautta sain kipinän alaa kohtaan, jossa tutkitaan, hoidetaan ja ennaltaehkäistään tuki- ja liikuntaelinvaivoja. Erityisesti urheiluvammat ja niiden hoitaminen kiinnostaa todella paljon, jonka johdosta opinnäytetyön aiheeksemmekin valikoitui urheiluvammat pesäpallossa ja tarkemmin ottaen vammatilastointiin työkalu.
Tällä hetkellä toimin myös pesäpallon akatemiavalmentajana Urhealla/Mäkelänrinteen lukiossa. Minut tavoittaa parhaiten Hernesaaren toimipisteeltä, mutta tarvittaessa myös Lauttasaaren toimipisteeltä.
Naprapaattina olen manuaalisen lääketieteen asiantuntija, jonka menetelmät perustuvat tutkittuun tietoon. Hoidan laaja-alaisesti erilaisia kiputiloja, joita voi olla esimerkiksi selkäkipu, iskiasoireet, kipu lapojen välissä, urheiluvammat tai oikeastaan mikä vain. Pidän haastavista tilanteista ja parasta vastaanottotyössä onkin se kun pääsee selvittämään jotain uutta vaivaa ja näkee kuinka hoitosuunnitelma alkaa tuottamaan tuloksia. Tärkeintä onkin luoda jokaiselle yksilöllinen hoitosuunnitelma, jonka avulla saadaan apu omiin vaivoihin.
Tervetuloa vastaanotolle!